Integrowanie poprzez czytanie i rozmowy podczas jazdy
Dlaczego warto rozmawiać z ludźmi? Bo nigdy nie wiadomo, co z tych rozmów wyniknie. A nieraz wynika z nich wiele dobrego. Ot, choćby ze zwykłej pogawędki w taksówce.
Integrowanie poprzez czytanie – jak się o tym dowiedziałam?
Jeśli mnie znacie, wiecie, że nie należę do osób, które lubią milczeć. A przynajmniej nie w towarzystwie. Lubię rozmawiać z ludźmi, bo można się dowiedzieć sporo ciekawych rzeczy. O ludziach, wydarzeniach, o świecie ogólnie. Czasem nawet słuchanie kogoś, z kim się kompletnie nie zgadzam, przynosi wiele korzyści. Ale dziś nie o tym. Tym razem chciałam Wam opowiedzieć o wspaniałej inicjatywie, o której dowiedziałam się właśnie dzięki temu, że lubię gadać. 😉
Integrowanie poprzez czytanie – niesamowita inicjatywa
Cóż to za inicjatywa? Słyszeliście o czymś takim jak „Integrowanie poprzez czytanie”? To autorski program realizowany już od 4 lat, obecnie na terenie powiatu Piaseczno, który ma za zadanie, m.in. propagować czytelnictwo i poszerzać horyzonty dzieci, uwrażliwiać na drugiego człowieka, przygotować dzieciaki do samodzielnego odbioru literatury i integrować. W tym roku, w akcji biorą udział uczniowie klasy IIIa ze SP1 Piaseczno, klasy I ze SP im. K. Górskiego w Czaplinku oraz uczniowie klasy „O” ze SP im. St. Wyszyńskiego w Dobieszu. Autorkami są panie Halina Borowiak i Monika Wrotek, a od tego roku współpracuje z nimi także pani Dorota Tanczos.
Jak wiecie, ja takie akcje baaaardzo popieram! Tym bardziej nie mogłam odmówić, gdy otrzymałam zaproszenie w ramach owego programu od pani Doroty. Zaproszenie na spotkanie autorskie w formie warsztatów dla dzieci, czyli to, co tygrysy takie, jak ja lubią najbardziej. Odwiedziłam więc Dobiesz i cudowną Szkołę Podstawową im. Kard. Stefana Wyszyńskiego.
Było wspaniale, a w Dobieszu poczułam się jak prawdziwy VIP! 😊 Już sama dekoracja sali, przygotowania oczywiście przez dzieci, była dla mnie prawdziwą niespodzianką. Do tego dzieciaki są niesamowite, a wiedza, jaką mają o otaczającym nas świcie, jest ogromna. Rozmawialiśmy o jesieni, a konkretnie o jesiennym lesie. Dzieciaki poznały kilka wierszyków i ciekawostek z książek „Jesień. Pory roku krok po kroku ” oraz „Rymowane zwierzątkowo leśne”. Na koniec zajęć, w ramach warsztatów plastycznych, wspólnie stworzyliśmy drzewka odzwierciedlające 4 pory roku. Super, prawda?
Integrowanie przez czytanie – mini fotorelacja z moich gościnnych występów w Dobieszu
Cudownie wiewiórki i jeże to prace najmłodszych. 😍
Był też czas na podpisywanie książek – to jeden z moich ulubionych momentów. 😊
Organizatorkom akcji „Integrowanie poprzez czytanie” należą się ogromne brawa. Oby więcej szkół realizowało takie inicjatywy i zarażało dzieci miłością do książek. Do tego potrzebni są nauczyciele, którym się chce. Wczoraj miałam okazję poznać całkiem sporo takich osób, za co jestem niezwykle wdzięczna. Robicie wspaniałą robotę! Dziękuję!